Sverige Àr pÄ vÀg att bli en polisstat :)

    • shotgunpulse@lemmy.world
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      8 months ago

      Staten hittar nog nya anvÀndningsomrÄden för sÄdana hÀr lagar utan problem.

      Trots tvĂ„ng pĂ„ registrering av kontantkort, hemliga avlyssningar utan brottsmisstanke osv lugnade skjutningarna och sprĂ€ngningarna ner sig endast för att konflikten i princip löstes mellan gĂ€ngen nĂ€r tillrĂ€ckligt mĂ„nga ledare hade mördats osv


  • GissaMittJobb@lemmy.ml
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    8 months ago

    Mer eller mindre kopiera Stop-and-frisk frÄn USA dÄ, alltsÄ.

    Gud vad sÀmst den hÀr regeringen Àr, noll kompetens i huvudtaget. Vart Àr straffmekanismen?

  • snaggen@programming.dev
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    8 months ago

    Jag antar att Stureplan blir en visitationszon , dÄ det nog Àr rÀtt mycket droger dÀr en lördagskvÀll.

  • stoy@lemmy.zip
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    8 months ago

    Hummm, detta Ă€r en riktigt bra idĂ©, om man inte tĂ€nker pĂ„ den och dess innebörd i mer Ă€n en halv sek


    Alla som Àr för detta bör sÀtta sig ner och realistiskt tÀnka sig hur det skulle kÀnnas att sjÀlva bli utsatta för denna typ av visitation.

    Du gÄr pÄ en gata, och plötsligt kommer en polis fram till dig och sÀger att du ska visiteras, nÄgon anledning fÄr du aldrig reda pÄ, polisen gÄr igenom alla dina tillhörigheter och kanske tappar nÄgot sÄ det gÄr sönder. Under hela processen kÀnner du dig anklagad för nÄgot men vet inte vad, nÀr allt Àr klart fÄr du inte ens en ursÀkt frÄn polisen.

    Detta skulle inte fÄ mig att att fÄ ökat förtroende för polisen, i synnerhet om jag redan kÀnner mig utanför samhÀllet i stort.