• Jakwepak@sopuli.xyz
    link
    fedilink
    suomi
    arrow-up
    8
    arrow-down
    1
    ·
    1 year ago

    15 vuotta elvytystä ilman talouden kasvua ja viimein inflaation henki lähti pullosta. Ei ole varaa ei.

      • Jakwepak@sopuli.xyz
        link
        fedilink
        suomi
        arrow-up
        2
        ·
        1 year ago

        Pakko leikata kun enää ei voi holtittomasti rahoittaa kaikkea keskuspankkirahalla. Inflaatio voi räjähtää käsiin.

  • cryball@sopuli.xyz
    link
    fedilink
    suomi
    arrow-up
    7
    arrow-down
    1
    ·
    1 year ago

    Köyhillä on kurjempaa, ja köyhtyvien elämä kurjistuu. Yllättyneitä? Valitettavasti en ainakaan itse osaa ehdottaa mitään hyviä ratkaisuja, jotka olisi toteutettavissa ainakaan oikeistohallinnon alla.

  • picnic@kbin.social
    link
    fedilink
    arrow-up
    6
    ·
    1 year ago

    Ihan kiva, aikaisempina vuosina onkin harmittanut pitkät jonot. Ehkä tänä kesänä ei sitten särkkään tai lintsille ole kaikki prolet jonottamassa :9

    Leikki sikseen, itse lienen 1%:aa tuloissa, mutta ei kyl silti paljoa käteen jää 2023. Lainanlyhennykset nousi 100% aiemmasta. Sähkö, kaukolämpö ja polttoaine myös +50% luokkaa. Aiemmin voitu perheen kesken lomailla 2-3 kertaa vuodessa, nyt ehkä jää kertaan vuodessa.

    Sääliksi käy kaikkia pienituloisia. Itse elin pelkällä opintotuella vielä hetki sitten niin muistan kyllä illat jolloin sai mennä nukkumaan nälkäisenä. Ei tämä täysin Sannan vika ole, mutta hassu sattuma ettei hän ole kantamassa vastuuta tästä enää.