Politibetjenten, som slo Kevin Simensen med knyttet neve og batong i fjor høst, frikjennes.

  • LavestUtvei
    link
    fedilink
    Norsk bokmål
    arrow-up
    3
    arrow-down
    1
    ·
    1 year ago

    synes at å kalle det ‘grisejuling’ er en avsporing. Det ser som sagt voldsomt ut, men etter hva jeg har forstått så fikk fornærmede noen skrubbsår. Mens etter min mening var politimannen i fare for å få invollene revet ut, det er ikke en lekekniv det der.

      • LavestUtvei
        link
        fedilink
        Norsk bokmål
        arrow-up
        4
        ·
        1 year ago

        Nå skjer ikke alt i et vakum her heller. I følge nrk hadde han blitt pågrepet tre ganger tidligere, av mellom 8-16 politimenn hver gang, så jeg regner med at de har en anelse av hva han er i stand til. Du har i grunn ikke så mye mulighet for å ta et steg tilbake når du står mellom fornærmede og vekteren han drapstruer. Vel, du kan, men du risikerer jo at situasjonen eskalerer til et punkt man ikke har kontroll lenger. Spesielt når du vet at de trengte 16 mann for å stoppe ham sist. Så jeg har ikke noe problem med at de overrasker ham med å legge ham i bakken. Og fornærmede har som sagt ingen alvorlige skader, og sitter ikke i rullestol. Det er skrubbsår og blåmerker på låret. Men jeg er jo veldig glad for at politiet ikke er bevæpnet, så min terskel for hva som er greit av håndmakt er nok litt høy. Jeg tror hvis ikke dette blir presedens så risikerer vi generell bevæpning, og det er mye tristere etter mitt syn, enn at en som tar med karambit på byen får litt juling.