• bobslaede@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    8
    ·
    3 months ago

    Jeg drikker tit andet end alkohol. Gider ikke sodavand, men der er heldigvis rigtig mange gode alkoholfri øl som smager godt.

    • EvilCartyen@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      3 months ago

      Jeg synes de smager… weird. Jeg vil hellere drikke danskvand end alkoholfri øl, men det er jo en personlig præference :)

      • bobslaede@feddit.dk
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        2
        ·
        3 months ago

        Der er stor forskel på dem. Heineken er helt fine. Turborg og Carlsberg er ikke så gode. Der er flere “IPA” øl som faktisk er ret gode, da de har lidt mere friskhed i dem.
        Der findes også sådan nogle “frokostøl” på 2-2,5% som også er rigtig gode.

        Danskvand (med citrus når der er fest) -> alkoholfri øl -> sodavand

  • RedFoxDK@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    3 months ago

    Selvfølgelig skal alt havde et navn i dag, men udover det så synes jeg det er kun godt at flere i dag (særligt blandt ungdomsrækkerne) overvejer hvordan deres forhold til alkohol er og flere indser ingen ser ned på dem, for at sige fra.

    Man behøver ikke alkohol for at havde det sjovt

    • ghashul@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      5
      ·
      3 months ago

      Det var også min tanke. Det er dejligt at de unge kan sige fra uden at blive hånet, men navnet er fjollet.

      • MenigPyle@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        4
        ·
        3 months ago

        Jeg har intet imod folk er fornuftige og siger fra, men hvis de kalder sig Ølla Trompetbakke eller Sober Curious kommer jeg til at mobbe dem.