• pomfritten@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    5 days ago

    FH frygter, at de nye anbefalinger vil “fjerne stort set alle rettigheder” for arbejdsløse.

    • Når man har brugt ordet ’frisættelse’ i den her forbindelse, troede jeg, det handlede om at give de arbejdsløse mere frihed til at beslutte, hvad de har brug for.

    • Men for ekspertgruppen har det åbenbart handlet om at sætte kommunerne fri til at gøre præcis, hvad de har lyst til, siger Nanna Højlund.

    • SorteKanin@feddit.dkOPM
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      5 days ago

      Er det så skidt at det er kommunerne der bestemmer hvordan de vil køre det i stedet for at regeringen skal kræve en løsning? Det kan da sagtens være det er bedre at give kommunerne mere frihed til selv at løse opgaven. Så kan de kommuner der klarer sig dårligt også lære af dem der klarer sig godt.

      • President_Pyrus@feddit.dkM
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        5 days ago

        Netop. Lad dog kommunerne få frihed under ansvar til selv at sætte rammerne for det. Det er min overbevisning at den slags problemer bedst løses når man lokalt kan finde på løsninger.

      • pomfritten@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        5 days ago

        Det betyder at det vil blive skåret ned til minimum.
        Kurser til ledige koster penge=> stop for det.

        • SorteKanin@feddit.dkOPM
          link
          fedilink
          arrow-up
          1
          ·
          5 days ago

          Men kommunen har vel også en interesse i at få folk i arbejde? Så er der jo også mere i skat. Hvorfor tror du kommunerne vil skære mere ned til minimum end staten/regeringen vil?

          • pomfritten@feddit.dk
            link
            fedilink
            arrow-up
            2
            ·
            5 days ago

            Al anden kommunal service (vuggestuer, børnehaver, skoler, ældrepleje mv.) er skåret ind til benet.
            Jeg kan ikke se hvorfor det her skulle blive anderledes.