Hoi Lemmy,

Ik ben pas een persoonlijke blog begonnen waar ik schrijf over interessante tech en online privacy. Hier één van mijn eerste artikelen, over mijn eigen emailstrategie. Ik omschrijf hoe ik mijn inbox helemaal spamvrij houd en mijn privacy vergroot.

Feedback is zeer welkom! Ik doe dit pas sinds gisteren, dus ik verwacht niet alles gelijk goed te doen. Hopelijk heb je wat aan dit artikel.

Hugo.

  • kaarslicht@feddit.nl
    link
    fedilink
    Nederlands
    arrow-up
    4
    ·
    19 days ago

    Interessant en actueel onderwerp. Dank voor het delen van jouw methode.

    SimpleLogin en Addy mochten zich de laatste jaren verheugen over groeiende belangstelling, en terecht. Als een bedrijf spam begint te versturen, of als er bij hun klanten gegevens wordt ingebroken kun je gemakkelijk een nieuwe alias gaan gebruiken, en de schade beperken.

    Een korte aanvulling :

    • Betaal methodes verschillen nogal eens. Bij sommige diensten is een credit-card nodig en niet iedereen heeft zoiets. Bij sommige email aanbieders in Duitsland zoals Tuta, Posteo en mailbox.org zijn relatief veel betaal methoden mogelijk, inclusief cash geld in een papieren envelop.

    • Bij Tuta en Proton ben je door hun encryptie inderdaad afhankelijk van hun site of apps maar bij Proton kunnen betalende klanten de Proton Bridge software gebruiken om toch via Thunderbird of Apple Mail email te kunnen lezen.

    • IsaakOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      18 days ago

      Bedankt weer voor je reactie! Je maakt een goed punt over de betaalmethodes. Daarover zal ik nog wat informatie toevoegen in het artikel, evenals over Proton Bridge. Mag ik in het artikel linken naar jouw comment om je te bedanken voor de aanvulling, of heb je dat liever niet?

      • kaarslicht@feddit.nl
        link
        fedilink
        Nederlands
        arrow-up
        2
        ·
        16 days ago

        Bedankt weer voor je reactie! Je maakt een goed punt over de betaalmethodes. Daarover zal ik nog wat informatie toevoegen in het artikel, evenals over Proton Bridge.

        Graag gedaan.

        Mag ik in het artikel linken naar jouw comment om je te bedanken voor de aanvulling, of heb je dat liever niet?

        Dank voor het aanbod maar niet nodig. Succes met je blog.