Tjena gÀnget!

Är intresserad av vad ni dĂ€r ute i vĂ„rt avlĂ„nga land jobbar med och ifall ni trivs med jobbet. Bonus: Om ni fick drömma, vad skulle ni isĂ„fall helst arbetat med?

Jag arbetar som Windows sysadmin pÄ ett större bolag. Har ca 5000 klienter som tas hand om pÄ daglig basis!

Allt frÄn Azure/Intune till on-prem lösningar och allt dÀremellan.

• 0485@lemmy.worldOPM
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      19 days ago

MÄste vara dÄligt med folk i den branschen. Den var lÀnge sedan jag sÄg ett ordentligt gökur.

• cro_magnon_gilf@sopuli.xyz
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    edit-2
    17 days ago

Jag Àr bygghandelsarbetare/brÀdgÄrdsarbetare. Kör truck, lyfter brÀdor och murbruk och annat skit, och ser till att det hamnar pÄ byggen och renoveringar. Det Àr rÀtt skönt att jobba utomhus, för det mesta. Fysiskt aktivt pÄ gott och ont

• GissaMittJobb@lemmy.ml
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    19 days ago

Jobbar med utveckling huvudsakligen men inte uteslutande pÄ Android.

Jag drömmer inte om arbete, trots att jag Àr vÀldigt nöjd med mitt jobb. SlutmÄlet Àr att inte arbeta, som jag ser det just nu. Vi fÄr se om jag kÀnner lika nÀr jag vÀl kommer till ett stadie dÀr jag kan vÀlja.

• 332@feddit.nu
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      18 days ago

Jobbar med utveckling

Same.

SlutmÄlet Àr att inte arbeta, som jag ser det just nu.

Same.

• 0485@lemmy.worldOPM
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      19 days ago

Kul! Vad bygger du just nu? Jag sjÀlv Àr ocksÄ utbildad utvecklare men valde att gÄ ifÄn yrket efter nÄtt Är men anvÀnder programmering i mitt dagliga jobb. Jag bygger en hel den automation i bÄde Python och Powershell, samt bygger hobby-projekt i React!

• GissaMittJobb@lemmy.ml
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        19 days ago

Just nu Àr jag pÄ semester och bygger inget alls.

MjÀkigt nog hÄller jag mig ifrÄn detaljer som skulle kunna koppla mig till vart jag jobbar, fÄr ursÀkta mig för det.