Spør her, mtp. at admin har en lengre erfaring med Lemmy.

Er interessert i å bygge litt på Lemmy, men da innen frontend (for nå). Har noen kikket på dette? Ser ut til at det kommer en UI sammen med instansen, men hvordan er det med API-tilgang osv? Såvidt jeg forsto fra dokumentasjonen forrige gang jeg leste i den virket det ikke helt trivielt å bygge en custom frontend for Lemmy.

Tips mottas med takk!

  • kev@nrsk.noOP
    link
    fedilink
    Norsk
    arrow-up
    2
    ·
    edit-2
    1 year ago

    Konge! Setter pris på linkene du la ved, godt utgangspunkt, og stor hjelp!

    Ønsket var å bruke SvelteKit og bygge en klient med det, og denne morgenen fant jeg faktisk noen som har startet på noe lignende av hva jeg hadde tenkt til å prøve meg på her: https://lemmy.world/post/179458

    Den bruker APIet, så hvordan er det mtp. server load osv hvis jeg skulle valgt å prøve meg frem delvis med APIet til nrsk?

    • Cold Hotman@nrsk.no
      link
      fedilink
      Norsk
      arrow-up
      2
      ·
      1 year ago

      Høres spennende ut, jo flere måter å bruke Lemmy på jo bedre!

      Når det gjelder utprøving av API er du velkommen til å prøve deg frem, så lenge testing ikke destabiliserer for oss andre er det bare hyggelig med testing og debugging. Lemmy bruker ikke mye ressurser og det er god kapasitetsoverhead selv på minimumspakken fra leverandøren vår.

      Lemmyverset har også et par dedikerte test-servere satt opp av devteam-kjernen, det kan jo også være noe å vurdere.

      Lykke til, gleder meg å se hva det blir til!