• 0485@lemmy.worldM
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    1 year ago

    Fy fan
 Jag sjÀlv Äker inte karuseller, av just denna anledning


  • Slasktratt@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Oj. SpĂ„rat ur ocksĂ„. Brukar inte dom sitta fast ganska mycket runt spĂ„ren? Eller var det en tĂ„g liknande vagn? Är sĂ€llan pĂ„ gröna Lund dĂ„ jag vet inte hur banan ser ut

    • SgtAStrawberry@lemmy.world
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Som det ser utt pĂ„ bilderna sĂ„ sitter hjulen ovanpĂ„, under och pĂ„ uttsidan av spĂ„ret och hĂ„lls ihop med varandra och vangnen med en hĂ„llare av typ “>” sĂ„dan form.

      Och det Àr tydligen ett eller flera hjul som ska ha gÄtt söder, vilket lede till urspÄrningen.

  • Lysol@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Har Äkt Jetline för kanske 10 Är sedan. KÀndes lÀskigt att lÀsa det hÀr först pÄ grund av det, men sen slog det mig hur mÄnga som lÀr ha Äkt i den utan att skada sig. Det lÀr ju vara en statistik med mÄÄÄÄnga decimaler pÄ hur mÄnga som skadat sig.

  • pumpsnabben@sopuli.xyz
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Usch, hoppas ingen har skadats.

    Samtidigt har man som stockholmare funderat lÀnge pÄ hur gammal den dÀr berg och dalbanan Àr och hur vÀl den tas hand om.

    • Dalgam@lemmy.world
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Flera personer ska ha ramlat ur och skadat sig men detaljerna Àr fortfarande ganska diffusa.

    • designated_fridge@lemmy.world
      link
      fedilink
      arrow-up
      0
      ·
      1 year ago

      Hur fan ÄtervÀnder Gröna Lund frÄn detta frÄgar jag mig? NÄgon som vet hur andra nöjesfÀlt runtom i vÀrlden lyckats ÄterhÀmta sig efter en sÄn hÀr grej?

      • pumpsnabben@sopuli.xyz
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        Gröna Lund lÀr klara sig, dÀremot lÀr de riva Jetline och byta ut det mot nÄgot nytt.

        Ett inte helt uselt resultat i min Ă„sikt.

      • SgtAStrawberry@lemmy.world
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        Jag vet inte exact men skulle gissa pÄ nÄgot i still med. Stort pr pÄslag om sÀkerhet och om hur det hÀr aldrig fÄr hÀnda igen, hur dom ska göra hÄrdare inspektioner oftare och kanske nÄgot om att de tidigare inspektörerna har fÄtt gÄ/anlitat nytt bolag. Sedan ligga lÄgt ett tag för att sedan slÄ pÄ ett stort pÄslag om nya saker, för att försöka fÄ folk att glömma.

        Jag försökte hitta nÄgot mer konkret över vad andra stÀllen faktist har gjort men hittade inget, jag gissar att det Àr del av hela fÄ folk att glömma att det nÄgonsin hÀnde strategin.

      • Dalgam@lemmy.world
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        Skulle tippa pÄ att de kommer göra nÄgon form av storudersökning kring sÀkerheten pÄ alla attraktioner och sedan riva jetline och bygga nÄgot nytt dÄ alla kommer associera namnet med olyckan.