Karusellen fortsÀtter.

  • 332@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    1 year ago

    Jag Àr sÄ trött pÄ det hÀr.

    Övriga natolĂ€nder mĂ„ste ju ha starka incitament att fĂ„ igenom det ocksĂ„ vid det hĂ€r laget, hela organisationen ser ju ut som ett skĂ€mt.

  • Slasktratt@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    1 year ago

    KÀnns inte vÀrt det lÀngre. Uffe har dansat efter Erdogans pipa sen dag ett av denhÀr regeringen bildades. SÀga vad man vill om Maggan, men hon sa iallafall nej till Erdo

    • AntY@lemmy.world
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      arrow-down
      1
      ·
      1 year ago

      Moderaterna mÄste vara det sÀmsta partiet om Sverige ska förhandla till sig Natomedlemskap. De vill ju sÄ gÀrna vara med och det Àr sÄ uppenbart. Ska man köpa nÄgot pÄ en bazaar och inte vill bli skinnad sÄ mÄste man verka ointresserad. Amineh Kakabaveh hade varit den bÀsta politikern att ansvara för ett Natomedlemskap.

      • Rustibuss@lemmy.world
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        arrow-down
        3
        ·
        1 year ago

        Eller Sossarna och V som smörat och skickat bidrag till “terrorister” som turkarna krigar mot. Det Ă€r vĂ€ldigt bra i alla fall om vi slipper bli indragna i NATO för dĂ„ Ă€r den sista gnuttan av frihet över för vĂ„r del och demokratins gravsten Ă€r rest över liket Sverige.

        Vi har inte folkomröstat och vi ska inte Àventyra hela landets framtid utan en folkomröstning.

  • taglorb@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    1 year ago

    Ungern uttalade sig ju nyligen om Ukraina som dÄ kallades för icke-suverÀn stat. Herr diktator som Juncker sade

    • zeroIncentive@lemmy.world
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Jag blir sĂ„ förvĂ„nad över den hĂ€r typen av uttalanden. Om man inte Ă€r 100% sĂ€ker pĂ„ att det man sĂ€ger stĂ€mmer kommer man ju bara se dum ut om man har fel. Är det inte i sĂ„ fall bĂ€ttre att inte sĂ€ga nĂ„got? Den enda vinsten om man inte Ă€r helt sĂ€ker Ă€r vĂ€l om man skulle rĂ„ka ha rĂ€tt, men den vinsten kĂ€nns ganska liten och inte vĂ€rt risken


      • Dojan@lemmy.world
        link
        fedilink
        arrow-up
        0
        ·
        1 year ago

        Det sker i princip aldrig nÄgot nÀr vÄra politiker stÄr dÀr med Àgg i nyllet, sÄ de Àr vÀl fria att sÀga vad de vill.

        • zeroIncentive@lemmy.world
          link
          fedilink
          arrow-up
          1
          ·
          1 year ago

          Absolut, jag har bara sÄ svÄrt att se varför man skulle vilja se dum ut i efterhand. Men vad vet jag, jag skulle aldrig bli politiker sjÀlv sÄ jag kanske Àr för oinsatt.

    • GissaMittJobb@lemmy.mlOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      arrow-down
      1
      ·
      1 year ago

      Den hÀr regeringen har en vÀldigt generös instÀllning med det hÀr med att tala sanning, dessvÀrre.

    • designated_fridge@lemmy.world
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      1 year ago

      Hela Natoprocessen var vÀl lite som att försöka ringa försÀkringsbolaget nÀr grannhuset stod i lÄgor. Och nu har vi snart stÄtt i telefonkö sÄ lÀnge att grannhuset brunnit ner och elden spred sig aldrig till vÄrt hus.

  • chellomere@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Tja gör vÀl mindre skillnad sÄ lÀnge herr Erdogan inte samtycker. Gissar sjÀlv pÄ att Ungern kommer att lÀgga sig sÄ snart det hÀnder.