Vad spelar folket nuförtiden?
Jag Ă€r modell Ă€ldre (född 1980), och har mycket lite tid för att spela, Ă€n vad jag hade i min ungdom. Jag sitter mest och spelar Ă€ldre spel âfrĂ„n min tidâ i Dosbox, som Championship Manager 93, Dune II, Civilization och Space Job.
Jag dock mÀrkt att dom nyare spelen inte alls lockar mig. Inget verkar intressant och ÀndÄ finns det mer indie-spel Àn nÄgonsin.
SÄ vad spelar alla andra nuförtiden? Finns det nÄgot spel som kan rekommenderas att pröva, nu nÀr vi stiger in i 2026?

KÀnner vÀl igen mig i din situation och tiden att lÀgga pÄ spel Àr varierat litet. Baserat pÄ din beskrivning (vilka jag spelat mÄÄÄÄnga timmar av) försöker jag hitta spel som jag inte nödvÀndigtvis behöver grÀva ner typ 40 timmar att förstÄ konceptet.
SÄ just nu sÄ Àr det en balans av Civ (5-7), Factorio, The Division (1 & 2), Battlefield 1 och tog nyligen upp att försöka spela igenom Halo-serien. Kan Àven rekommendera Generation Zero och The Crust.
Hur Àr Battlefield serien nuförtiden? Minns Battlefield 1942 hur skoj det var att spela lagspel, speciellt med Desert Combat modden. DÄ var det verkligen att kÀmpa för varje kontrollpunkt pÄ kartan.