Har funderat pÄ att börja gÄ lite mer pÄ bio. Jag hittade tvÄ abonnemang som verkar intressanta var och en pÄ sitt sÀtt. Det ena Àr Cineville dÀr man kan gÄ obegrÀnsat pÄ bio pÄ anslutna biografer i hela landet för 295 kr/mÄn. Den andra Àr Draken Film dÀr man för 125 kr/mÄn bÄde har full tillgÄng till deras strömningstjÀnst pÄ nÀtet och kan gÄ pÄ en av dem utvald premiÀr pÄ bio varje vecka utom under lÄgsÀsong. Informationen om nÀr dessa lÄgsÀsonger infaller verkar inte uppdaterad, eftersom de i sÄ fall inte skulle erbjuda nÄgra biobiljetter nu i januari vilket de gör.
Ăr det nĂ„gon som har testat nĂ„got av dem och vill dela med sig av erfarenheter? Vilket skulle ni sjĂ€lva vĂ€lja? Det Ă€r samma biograf som vore aktuell som mitt stamstĂ€lle i bĂ„da fallen. Har jag missat nĂ„got annat alternativ?
Det Àr vÀl en frÄga om hur intresserad du Àr av att ha streamingmöjligheterna i draken film. Om du mest bara Àr sugen pÄ att gÄ pÄ bio sÄ hade jag valt Cineville dÄ man tÀcker priset redan efter tvÄ biobesök i mÄnaden. Ska dock sÀgas att jag har bÄda tvÄ :) finns ett vÀldigt bra utbud med filmer för streaming pÄ drakenfilm som jag Àr vÀldigt nöjd med.
Tack för svaret. Brukar Drakens utbud fyllas pÄ med mycket nya filmer för streaming vartefter eller Àr det mest ett konstant arkiv av klassiker?
Jag tror inte att jag realistiskt kommer gÄ pÄ bio mer Àn en gÄng i veckan, sÄ dÄ handlar det snarast om ifall de flesta av de filmpremiÀrer som erbjuds av Draken Àr av intresse för mig personligen och om tillgÄngen pÄ biljetter brukar rÀcka eller om de i praktiken gÄr till betalande publik. Man mÄste ju gÄ under just premiÀrveckan med Draken.
Jag vet inte vad biljetterna kostar pÄ din bio, men hÀr mÄste man normalt gÄ tre gÄnger för att passera priset för Cinevillekortet. Draken Film Bio samt ytterligare en biljett kontant Àr fortfarande ett billigare alternativ om man vill vara sparsam. Men Cineville har ju den psykologiska fördelen av att man kan smita in pÄ bion mer spontant och vÀlja helt sjÀlv vad man vill se just dÄ.
Jag börjar nog med att kolla in Draken och se hur det Àr. Om det funkar tekniskt utan strul verkar det som sagt vara en riktigt trevlig strömningstjÀnst i sig, och trettio kr extra för fyra premiÀrer i mÄnaden kan man ju inte klaga pÄ.
Dom Ă€r vĂ€ldigt bra pĂ„ att ta in nya grejer tycker jag! Ăr en vĂ€ldigt rimlig blandning med klassiker och nya indiefilmer.
LÄter ju jÀttebra! Jag pÄbörjade ett abonnemang. De tvÄ första veckorna Àr gratis och dessutom hittade jag en kampanjkod pÄ nÀtet (BARABRAFILM) som ger 70% rabatt i ytterligare tre mÄnader sÄ det kÀnns som jag har gott om tid att utvÀrdera tjÀnsten för det mycket facila priset 37,50/mÄn och fundera vidare pÄ om det vore vÀrt att Àven ha Cineville eller om Drakens urval pÄ bio passar och rÀcker för mig.
Oj, tack som delar koden! KÀnns som att det finns mÄnga guldkorn dÀr!
Ingen orsak! SÄg koden i en reklamfilm frÄn Draken sjÀlva, sÄ jag gissar att de bara Àr glada att den sprids. Det stod inte hur lÀnge den gÀller, men den funkade för mig hÀrom dagen.