Intressant. Är du som konsument beredd pĂ„ att betala frakt för dina returer?

  • MerfMerf@feddit.nu
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    1 year ago

    Jag hade gĂ€rna sett nĂ„gon statistik över hur fördelningen av returer ser ut. Är det liksom sĂ„ att nĂ„gra fĂ„ stĂ„r för en stor andel av returerna, eller Ă€r det relativt jĂ€mnt mellan konsumenter? Är det en viss typ av konsument som Ă€r troligare att returnera (förstagĂ„ngsköpare vs de som handlat hos försĂ€ljaren tidigare t.ex. Eller skillnad mellan de som köper dyrare mĂ€rken vs de som jagar lĂ„gpris)?

    • sarjalim@lemm.ee
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      1 year ago

      Det hade varit vĂ€ldigt intressant att se Ă€ven som konsument, för att kunna rannsaka sitt eget bestĂ€llnings- och returmönster i jĂ€mförelse med andra. Jag köper en hel del online (0-4 bestĂ€llningar i mĂ„naden) via Zalando, och Ă€r ibland orolig att jag returnerar “för mycket”. DĂ„ bestĂ€ller jag inte 3 olika storlekar av varje plagg alltsĂ„, utan bestĂ€ller de klĂ€der eller prylar jag vill ha i en storlek jag tror ska passa. Men har vĂ€l inte “modellkroppen” som klĂ€der sys upp för (jag Ă€r kort och kurvig, inte lĂ„ng och rak) och rĂ€tt ofta passar det inte storleksmĂ€ssigt eller stilmĂ€ssigt helt enkelt. Är ocksĂ„ sĂ„klart petigare med passform av dyra plagg/skor, eftersom det dĂ„ Ă€r mer pengar det handlar om.

      • MerfMerf@feddit.nu
        link
        fedilink
        arrow-up
        2
        ·
        1 year ago

        Mjo, Àr ju ÀndÄ rimligt att det blir returer nÀr man ÀndÄ bestÀller en del, speciellt nÀr det kommer till klÀder (hÀr mÄste det ju gÄ att förbÀttra med storlekstabeller som Àr lite utföröigare med instruktioner för vilka mÄtt som gÀller för olika storlekar, Àven om det aldrig kan bli perfekt sÄ Àr det ju sjukt hur mycket samma storlek kan variera pÄ olika plagg ibland).