Hai, vrijdagavond ben ik met mijn fiets (mijn vaders (vliegend spagettimonster hebbe zijn ziel) oude racefiets, een RIHtje) een scooter ingereden. Ze reden vanachter een bosje hop! het fietspad op waar ik precies nog 3m over had om met 22 km/h na te denken over wat ik precies allemaal zou gaan meemaken de komende seconde.

Creperen op het asfalt, door locale hangjeugd getroost, scootertuig doorgereden. (Dat tweede had ik niet verwacht.)

Ik denk dat t allemaal nog redelijk is afgelopen: kleine hoofdwond en een afgescheurde band van mijn sleutelbeen. Diclofenac in de ambulance en in het ziekenhuis was ik duidelijk geen prioriteit meer. Tot 4 uur 'smorgens gewacht of ik nog een hoofdscan moest krijgen, maar dat werd wekadvies (dacht ik al - was de hele tijd helder geweest).

Nu gehandicapt met m’n vrienden ibu en paracetamol lemmy refreshen. Typen met links gaat steeds beter.

Doffe ellende. Rih’tje in de prak en ik kan niet eens gamen! Fuck ac luxatie

  • Akasazh@feddit.nl
    link
    fedilink
    Nederlands
    arrow-up
    6
    ·
    1 year ago

    Voor degenen die ook moeite hadden met de titel:

    Een AC-luxatie is een traumatische ontwrichting van het acromioclaviculaire gewricht waarbij een verplaatsing van de clavicula ten opzichte van de schouder optreedt.

    Aan OP, klote man (/vrouw/andersgenderende)! Veel beterschap!

    • dethleffs@feddit.nlOP
      link
      fedilink
      Nederlands
      arrow-up
      3
      arrow-down
      1
      ·
      edit-2
      1 year ago

      Heh thanks, bij het ziekenhuis waren ze helaas niet veel informatiever over wat er nu uiteindelijk kapot was. Typisch gevalletje medische klantonvriendelijkeheid.

      Overigens ben ik niet helemaal zeker of dit de juiste community is voor deze rant, maar goed…