• 1 Post
  • 14 Comments
Joined 1 year ago
cake
Cake day: June 19th, 2023

help-circle

  • It’s so twisted. I live in Europe, and it’s not as severe here with cars in comparison to the US but it’s still shocking to me how people drive here every day. On the Highway it’s especially crazy to me, people just don’t care. They tailgate, they don’t indicate they want to change lanes … like at all. And I don’t even have a driver’s licence, it’s just driving me nuts from the passenger seat.








  • lukas3651@feddit.detoAuDHD@lemmy.worldAuDHD Strengths?
    link
    fedilink
    English
    arrow-up
    8
    ·
    10 months ago

    Passion. For me its being passionate for thinks i really love: My Friends, Family Sometimes and most of all current projects aka current Hyperfixations. And a big one: my Job, it’s a real saver when you found the thing you can work at every day and still being hyper passionate about, even after many years. Hope that gives a perspective.



  • Kenn ihn von diversen Fahrraddemos, engagiert sich sehr der gute in der lokal Politik. Fotos von besonders schlimmen stellen gehen auch regelmäßig an die richtigen Stellen, nur Autos haben halt wie im Großteil von Deutschland eine eiserne Hand um die beförderungsbInfrastruktur. Tatsächlich bewegt sich aber auch einiges in der Umgebung. Essen baut ständig neue Radwege & ändert Beschilderungen für bestehende Straßen. Die Randschnellwege sind so eine Erleichterung hier in der Umgebung, es geht also doch schon etwas bergauf.



  • Bei mir ging’s diese Sommerferien ( NRW ) nach Bayern, direkt an die Alpen. War eher ein durchwachsener Urlaub, solle eigentlich einer zum Wandern werden. Hab’s aber in knapp 2 Wochen nur zu 2 Wanderungen geachaft. Das Wetter hat mich einfach bei Wanderung 1 kurz vor den Gipfelkreuz auf 2100m erwischt. Das hat mir Dan gereicht. Bei 2ten mal hab ich auf dem Gipfel bei 38grad einen Sonnenstich bekommen. Aber die Aussicht hier von der Ferienwohnung ist doch ganz hübsch.