• EvilCartyen@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    3 months ago

    Der er jo nogle minimumskrav til fysikken, men da jeg var værnepligtig og da min søster var værnepligtig, sergeant og officer var det ikke noget problem for kvinder i god form at overholde dem.

    Men derfra og så til at sige at der skal være samme krav til alle er lidt skørt, det siger sig selv at en kampsoldat har brug for mere fysik end en radaroperatør eller en mekaniker. De skal sf alle kunne skyde og løbe osv, men igen, det er minimumskrav.

    • SorteKanin@feddit.dkOPM
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      3 months ago

      Jeg tror bare det @Limfjorden@feddit.dk mener er at køn ikke skal indgå i vurderingen, uanset hvad vurderingen ellers er.

      Altså uanset om det er krav for kampsoldat eller krav for radaroperatør, så er kravene de samme for mænd og kvinder. Hvilket jeg synes giver god mening.

        • SorteKanin@feddit.dkOPM
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          edit-2
          3 months ago

          Jo, sikkert - det er der ingen der har modsagt. Jeg tror bare Limfjorden gjorde sin mening til kende uden at vide om det allerede forholder sig sådan eller ej :)

          • EvilCartyen@feddit.dk
            link
            fedilink
            arrow-up
            3
            ·
            3 months ago

            OK. Men de bliver bare en lang og temmelig meningsløs diskussion hvis vi skal designe forsvaret fra bunden af i stedet for at undersøge og forholde os til hvordan det allerede er nu 😉