Givet hur sÀmst vÀdret varit pÄ slutet, tror vi att sommaren Àr helt över, eller kommer det bli lite fint vÀder innan hösten tar över pÄ riktigt?

  • Cavemanfreak@lemm.ee
    link
    fedilink
    arrow-up
    11
    ·
    1 year ago

    Tror sÀkert det blir nÄgra dagar med finare vÀder i slutet av augusti eller september, men ser ganska mörkt ut just nu.

    Sen kÀnns det jÀvligt viktigt att vi fÄr sÄhÀr mycket regn, Àven om det kanske inte kÀnns sÄ kul. Hoppas det kan fylla pÄ grundvattennivÄerna i södra och östra delarna av landet nu.

  • Shjosan@sockermunk.se
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    1 year ago

    HÄller inte sommaren pÄ till minst mitten av september? AlltsÄ minst 40-50 dagar vÀldigt snabbt rÀknat, sÄ massor av tid kvar för sommar

  • Victor@feddit.nu
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    1 year ago

    Kommer nog lite indiansommar i september men personligen börjar jag bli riktigt sugen pÄ höst hÀr. Svampplockning, mörkt öl och mustiga höstgrytor framför brasan kommer bli sÄ jÀkla gött!

  • 332@feddit.nu
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    edit-2
    1 year ago

    Jag föredrar vĂ€dret vi haft nu framför vad de flesta brukar kalla “fint”, sĂ„ det blir inga klagomĂ„l frĂ„n mig.

    • GissaMittJobb@lemmy.mlOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Föredrar du blött och fuktigt?

      Jag kan förstÄ att man kanske inte gillar starkt solljus och hög temperatur, men regn och fukt Àr verkligen sÀmst.

      • 332@feddit.nu
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        Personligen gillar jag svalt och regnigt framför hög temperatur, men jag förstÄr varför de flesta tycker annorlunda.

  • Pelicanen@sopuli.xyz
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Skulle nog sÀga att det bero pÄ vart i landet man Àr. I Norrbotten Àr det nog kanske sista sommarveckan som kommer innan hösten gör sig pÄmind igen. I Stockholm brukar det ju annars komma en slÀng vÀrme mot mitten och slutet av augusti.

  • Kresten@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Jeg tĂŠnker da at der kommer til at vĂŠre fint vejr her i norden fĂžr sommeren er helt ovre

  • Whaler_Shaver@lemmy.ca
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Äh det hĂ€r ju varit skönt! Man kan ha pĂ„ sig vettiga klĂ€der utan att svettas och vill man bada Ă€r det ingen trĂ€ngsel. Har man bara med sig en regnjacka eller ett paraply Ă€r det lugnt.

    • GissaMittJobb@lemmy.mlOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      1 year ago

      Fuktigheten och regnet gillar jag inte.

      Den ideala situationen för mig Àr nog svala nÀtter och ca 24-25 grader och torr luft under dagen.