• Grippler@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      edit-2
      7 days ago

      Jaja absolut bedre end at det kommer igennem. Jeg tror desværre kun det er et spørgsmål om tid før de får den sneget ind. Det er anden eller tredje gang de aflyser afstemning af det mener jeg. Vi skal stoppe det uendeligt mange gange, de skal kun få det igennem én gang.

      men jeg har faktisk lidt svært ved at se hvordan det skal håndhæves i praksis, når decentraliserede FOSS løsninger man selv kan hoste som f.eks. matrix eksisterer.

      • EvilCartyen@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        5
        ·
        7 days ago

        De gør det vel ulovligt at køre en server, eller ulovligt for matrix-organisationen at tilbyde softwaren uden at lave en backdoor. Jojo, man kan sikkert køre noget alligevel, men ville være lidt dystopisk hvis det var decideret ulovligt med privatliv…

        • Grippler@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          edit-2
          7 days ago

          Jeg er helt enig, det er en virkelig syg idé at have. Det gør det kun værre, at dem der vil have der gennemført også selv vil undtages for det.

          Men ja da det er FOSS går der jo ikke mange øjeblikke før der er lavet en fork uden backdoor. Så det vil ikke påvirke kriminelle der ikke ønsker at blive opdaget, det rammer udelukkende almindelige borgere.

      • SorteKanin@feddit.dkM
        link
        fedilink
        arrow-up
        2
        ·
        7 days ago

        Det er anden eller tredje gang de aflyser afstemning af det mener jeg. Vi skal stoppe det uendeligt mange gange, de skal kun få det igennem én gang.

        Jo, medmindre man beskytter retten til privatliv bedre igennem en slags grundlov måske, som er sværere at ændre. Men sådan er demokrati jo i sidste ende.

        • Grippler@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          edit-2
          7 days ago

          Det er jo desværre lidt en af de fejl som demokratiet lider af (intet er jo perfekt). Det er meget afhængigt af en veloplyst og engageret befolkning, ellers så er det at de her fascistiske tendenser sniger sig ind ad bagdøren. Med den mængde af information der kommer dagligt i dag, og med medier der i stigende grad går op i reklameindtægter fremfor reel dækning af emner der påvirker os alle, så er det alt for nemt at få ting under radaren.