Hej i tech supporten,

Jeg har længe brugt Mullvad VPN som min løsning til at se nogle af DRs TV udsendelser der er geo-fenced til brugere på dansk IP.

I dag skulle jeg lige prøve at se et afsnit af en serie der er geo-fenced, men når man forsøger med Mullvad, så får man at vide der er en netværksfejl:

https://files.catbox.moe/u862ja.png

Det er en fejl der kommer når man prøver at åbne app’en, så det virker som om det er til dr.dk generelt. Andre sider og apps virker og åbner fint med Mullvad, det er altså ikke min netværksforbindelse den er galt med.

Har de implementeret noget anti VPN så man ikke længere kan gøre det?

  • BearVPN@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    9 hours ago

    Tvivler på, at de kører nogle anti-VPN-handlinger! Bare de danske IP-servere af Mullvad VPN blev sortlistet. du kan opdatere serverlisten eller prøve en anden VPN som os (Bear VPN)

  • farsinuce@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    edit-2
    1 day ago

    Måske de har lavet nogle ændringer ifm., at man nu også skal logge ind?

    Jeg har dog længe, periodisk ikke kunnet tilgå alt DRTV indhold via min VPN (Proton, placering Danmark). Så den skal jeg af og til slukke for, for at kunne se DR 😑

    • letraset@feddit.dkOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      16 hours ago

      Ser du den samme fejlbesked i appen som jeg ser, eller opfører den sig anderledes fra det?

      • farsinuce@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        2
        ·
        6 hours ago

        Nej, jeg for ingen netværksfejl - blot info om at indholdet ikke kan ses “uden for Danmark” (sidder på dansk VPN)…

    • letraset@feddit.dkOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      6
      ·
      24 hours ago

      Det havde jeg ikke overvejet, men nu prøvede jeg lige med browseren istedet for app, og der virker det fint. Kan afspille det afsnit jeg gerne ville se.

      Noget tyder på at de har gjort deres app endnu mere ubrugelig. Imponerende.

      Tak for forslaget!

      • President_Pyrus@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        5
        ·
        24 hours ago

        Jeg vil også tilslutte mig og sige at drtv appen virkelig er det værste skod der kan findes på Google Play Store. Halvdelen af gangene jeg starter den viser den bare en blank skærm, så jeg er nødt til at genstarte appen.