Tjenare folket!

Nu i semestertider sÄ brukar ju alla poddar man vanligen lyssnar pÄ ocksÄ ta ledigt. Perfekt tillfÀlle att hitta nya med andra ord!

SlÀng in era favoritpoddar med nÄn kort schysst beskrivning sÄ kanske vi kan ha lite kulturellt utbyte :)

Börjar i rimlig ordning med mina personliga favoriter.

Skeptics guide to the universe - En podd som rapporterar och diskuterar vetenskapsnyheter.

God ton - Hanif Bali och Per Lindgren turas om att berÀtta vad som Àr fel pÄ samhÀllet.

Haveristerna - Typ samma som God ton fast med en uppsÀttning vÀnsterpersoner. Avhandlar mÄhÀnda inte fullt lika stora Àmnen alla gÄnger.

The Poorhammer Podcast - Podcast om warhammer 40k som lÀgger sig lagom i facket mellan casual och competetive play

Allt gött!

/ Victor

  • GissaMittJobb@lemmy.ml
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    arrow-down
    1
    ·
    1 year ago
    • 99% Invisible

    En podcast om design.

    • Well There’s Your Problem

    En humorpodcast om katastrofer med vÀnstervinkling.

    • Drilled

    En true crime-podcast om oljeindustrin.

    • P3 Dystopia

    En podcast om dystopier.

    • The Urbanist Agenda

    En podcast om urbanism.

    • The War on Cars

    En till podcast om urbanism.

    • The Adam Ragusea Podcast

    En podcast om matlagning, men som ofta gÄr in pÄ annat intressant ocksÄ.

    • Induction

    En intressant intervjupodcast.

    • Victor@feddit.nuOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      1 year ago

      Tack för tippsen. LĂ€r definitivt kolla up “Well there’s your problem” verkar sköj.

      TÀnker försöka mig pÄ att gissa ditt jobb hÀr dÄ. Kriminell oljeindustri, urbanism och katastrofer. Vill spontant sÀga nÄn form av managementkonsult inom miljö men kÀnns inte som om den samhÀllsklassen hittat hit riktigt Àn sÄ kommer gissa pÄ mer tekniskt yrke. Typ markföroreningsutredare Ät trafikverket eller labbnisse pÄ nÄtt stÀlle som testar bilar för utslÀpp.

      Hur bra gissade jag? 😂