Gjoel har ret. UIÅÆØ er jo Luftens helte! Jeg tager en dummehat på og sætter mig over i hjørnet
Jeg har kørt forbi denne nummerplade et utal af gange, og endelig lykkedes det mig at gennemskue den!
Måske dette opslag ville passe bedre under Memes og Humor?
Hyggeligt er det i hvert fald! 🤗
@HejMedDig Jeg tænker mere luftens helte, må jeg indrømme… “UIÅÆØ - LUFTENS HEEEELTE!”
Det har du da helt ret i! Jeg har vist blandet de to sange sammen. Så giver nummerpladen slet ikke mening for mig alligevel…
Kun 53.000km på 4 år…så kan det da nærmest ikke betale sig at have en bil
Edit: jeg kan ikke helt se forbindelsen til Jungledyret Hugo?
Ehh det er ca det samme jeg kører. Det er federe at sidde i en bil end at bruge den dobbelte tid på at komme på arbejde på en knallert eller i et tog.
Jeg kjenner ikke noe særlig til Jungeldyret Hugo, men “UIÅÆØ!” høres ut som et typisk jungelrop, og bilen ser ut til å ha samme farge som Jungeldyret.
“UIÅÆØ!” høres ut som et typisk jungelrop
Ikke umiddelbart på dansk vil jeg sige, måske hvis man virkelig gerne vil have det til at være det.
Ja, jeg skal ikke late som om jeg forstår meg på danske vokallyder. :)
Jeg vil mene et stereotypt “junglebrøl” skrevet på samme måde på dansk ville være noget i retning af “ÅIÅIÅ”
Ude i åen øen?
Sønderjysk.
Den oprindelige sætning er vel å æ ø u i æ å
På øen ude i åen
Jeg tror det er sønderjydsk men “ude på øen” ui = ude, å = på, æø = øen.
Den går lidt galt med ui, ude er bare u, u i er “ude i” Ude på øen ville være “u å æ ø”
Hvor er aberne Vip og Vap?
Zik og Zak
Nåja, Vip og Vap er fra Disenchantment…
Jeg måtte bruge AI til at fatte de, og på trods af det, har jeg lidt svært ved det stadig… Er det bare en youtube meme? Når det er sagt, så troede jeg ikke at man måtte/kunne bruge danske bogstaver i nummerplader, på samme måde som for eksempel Grækenland ikke bruger deres egne bogstaver.
Lige lidt frustration mht AI… Den brugte vildt meget tid på at skabe “klifhangers” for at svare på mit spørgsmål… Det minder mere og mere om youtube videoer, der varer 20 minutter, selv om de kunne laves til shorts

Jeg hader seriøst den måde de svarer på, som en doven men hurtigtsnakkende gymnasieelev der prøver at snakke sig igennem en eksamen de ikke har læst op til.
Edit: Haha, generativ AI er Gentleman Finn.