Gjoel har ret. UIÅÆØ er jo Luftens helte! Jeg tager en dummehat på og sætter mig over i hjørnet

Jeg har kørt forbi denne nummerplade et utal af gange, og endelig lykkedes det mig at gennemskue den!

• HejMedDig@feddit.dkOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      2 days ago

Det har du da helt ret i! Jeg har vist blandet de to sange sammen. Så giver nummerpladen slet ikke mening for mig alligevel…

• ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com
    link
    fedilink
    arrow-up
    6
    ·
    edit-2
    2 days ago

Kun 53.000km på 4 år…så kan det da nærmest ikke betale sig at have en bil

Edit: jeg kan ikke helt se forbindelsen til Jungledyret Hugo?

• MBech@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      2 days ago

Ehh det er ca det samme jeg kører. Det er federe at sidde i en bil end at bruge den dobbelte tid på at komme på arbejde på en knallert eller i et tog.

• cabbage@piefed.social
      link
      fedilink
      English
      arrow-up
      3
      ·
      2 days ago

Jeg kjenner ikke noe særlig til Jungeldyret Hugo, men “UIÅÆØ!” høres ut som et typisk jungelrop, og bilen ser ut til å ha samme farge som Jungeldyret.

• ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        2 days ago

“UIÅÆØ!” høres ut som et typisk jungelrop

Ikke umiddelbart på dansk vil jeg sige, måske hvis man virkelig gerne vil have det til at være det.

• Tralle@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    2 days ago

Ude i åen øen?

Sønderjysk.

Den oprindelige sætning er vel å æ ø u i æ å

På øen ude i åen

• Tralle@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        1 day ago

Den går lidt galt med ui, ude er bare u, u i er “ude i” Ude på øen ville være “u å æ ø”

• cosmicrookie@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    2 days ago

Jeg måtte bruge AI til at fatte de, og på trods af det, har jeg lidt svært ved det stadig… Er det bare en youtube meme? Når det er sagt, så troede jeg ikke at man måtte/kunne bruge danske bogstaver i nummerplader, på samme måde som for eksempel Grækenland ikke bruger deres egne bogstaver.

Lige lidt frustration mht AI… Den brugte vildt meget tid på at skabe “klifhangers” for at svare på mit spørgsmål… Det minder mere og mere om youtube videoer, der varer 20 minutter, selv om de kunne laves til shorts

• CarstenBoll@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      6
      ·
      edit-2
      2 days ago

Jeg hader seriøst den måde de svarer på, som en doven men hurtigtsnakkende gymnasieelev der prøver at snakke sig igennem en eksamen de ikke har læst op til.

Edit: Haha, generativ AI er Gentleman Finn.