Det er mandag, mine bekendte. Inspireret af https://feddit.dk/post/257712

På hedengangne dailyrush havde vi et par populære tråde, en hvor man kunne skrive, hvad man lige havde set af film og serier, og en anden med hvad man lige havde læst, og endnu en til spil man lige havde spillet.

Én ugentlig tråd med titlen “jeg har lige læst/set/spillet/hørt”, og så kunne man ellers give sin uforbeholdne mening om alt fra film og spil til podcasts og bøger.

Denne stickytråd oprettes automatisk af botten hver mandag kl. 7. Eventuelle ændringer kan forkomme.

  • NielsToft@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    6 months ago

    Jeg har lige købt et spil jeg har haft på Steam listen i lang tid, Scorn. Det er sådan lidt Half-Life puzzle med en blanding af HR Giger og “I have no mouth and I must scream”-æstetik.

    Det er virkelig flot på min low end pc.

  • Cheesebaron@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    6 months ago

    Jeg kastede mig over The Wheel of Time TV serien. Den er OK. Har ikke læst bogserien, men fik den anbefalet at et vennepar som har læst de 3 første bøger. Den minder en smule om Game of Thrones, bare med mere magi og ikke nær så brutal.

  • Jramskov@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    6 months ago

    Har set første sæson af Slow Horses på Apple TV+.

    Slow Horses is a spy thriller television series based on the Slough House series of novels by Mick Herron. The series premiered on Apple TV+ on 1 April 2022. The second series, Dead Lions, premiered on 2 December 2022.[2] In June 2022, the series was renewed for a third and fourth series. The third series premiered on 29 November 2023.

    Slough House is an administrative purgatory for MI5 service rejects who have bungled their job but have not been sacked. Those consigned there are known as “slow horses”. They are expected to endure dull, paper-pushing tasks, along with occasional mental abuse from their miserable boss, Jackson Lamb, who expects them to quit out of boredom or frustration. Life in Slough House is defined by drudgery. Yet the Slow Horses somehow get involved investigating schemes endangering Britain.

    Der er 6 afsnit i hver sæson - Gary Oldman er genial i rollen som chef for afdelingen.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Slow_Horses

  • cosmicrookie@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    6 months ago

    Jeg har læst:

    Jeg er her jo (en bog om Zandra Bertelsen som blandt andet er den ældste pige fra Tønder sagen)

    Billedet af Dorian Grey (Oscar Wilde)

    Har set:

    Super Mario bros

    Elementær

    Priscilla

  • pytmand@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    6 months ago

    Jeg har været inde og se skatteøen på Folketeatret med familien. Det er virkelig en fed forestilling. Og pirat-verdenen er bare fascinerende. Så nu er jeg på anbefaling gået i gang med at høre podcasten “de lovløse” som blandt andet handler om danske pirater. Har hørt et par afsnit som var ok, men det næste lyder ret spændende. Og så har jeg forsøgt igen at komme i gang med AC: Black flag. Det er lidt svært med controls på switch når man er vant til at game på pc.

  • Kresten@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    6 months ago

    Er lige begyndt at se Doctor Who, jeg er fuldstændig grebet af det. Jeg havde en god streak med at programmere mere eller mindre hver dag, men nu ser jeg mest bare serie 😅

      • Kresten@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        6 months ago

        Jeg startede fra sæson 1 af den fornyede serie, altså med Christopher Eccleston (og nu er jeg nået til Matt Smith), tænker jeg giver de nyeste sæsoner en chance trods backlash

        • cute_astronaut@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          6 months ago

          Jeg har også kun set den fornyede serie og har været godt underholdt, den kan dog godt gå lidt ned med Peter Capaldi. Jeg har ikke set Jodie Whitakers udgave, ikke fordi jeg ikke gad men simpelthen fordi den ikke har været tilgængelig til at streame.

          Hvor ser du dem henne?

          • Kresten@feddit.dk
            link
            fedilink
            arrow-up
            1
            ·
            6 months ago

            Jo ser du… Jeg vælger at se dem med dårlig samvittighed, men god samvittighed ifht. økonomien.

            Jeg har ellers hørt godt om Peter Capaldi (dog ikke set endnu). Kan dog godt begynde at mærke henimod slutningen af sæson 6 og fremad, at de bliver mere og mere ‘woke’. Ikke at det er decideret en skidt ting, men personligt foretrækker jeg at mine science-fiction serier ikke prædiker moderne politik for mig. Har haft et par lettere feministiske episoder, og et par hvor der blev nævnt noget i forhold til kønsdysfori. Hvis det fortsætter med denne hastighed, mister jeg nok også lysten omkring når Peter Capaldi overtager i sæson 8

            • cute_astronaut@feddit.dk
              link
              fedilink
              arrow-up
              2
              ·
              6 months ago

              Jeg har ellers hørt godt om Peter Capaldi

              Det er ikke fordi det er dårligt men det er en lidt anden stil.

              Mht. “woke” så er der ikke rigtig noget af det i Peter Capaldi sæsonerne i hvert fald ikke noget der springer i øjnene, men i den nyeste sæson der lige er startet med de tre specials og juleafsnittet der virker det til at være skruet gevaldigt op, jeg synes det måske nok er blevet skruet lige meget nok op, men jeg må se hvordan det går.

              • Kresten@feddit.dk
                link
                fedilink
                arrow-up
                1
                ·
                6 months ago

                Er fortsat spændt på Peter Capaldi i så fald :) Er lige blevet introduceret for Clara Oswald, og synes det virker lovende.

  • renard_roux@beehaw.org
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    6 months ago

    I 20+ år har jeg ledt efter en film eller serie jeg så som barn hvor hovedpersonen (jeg huskede det var som en Simon Templer / The Saint type) udfordrer to skak Grandmasters samtidig (i forskellige rum), og bruger den enes træk imod den anden, og vise versa.

    Forleden bøjede jeg en af mine principper og krøb tilbage til “Tip Of My Tongue” på Reddit (🤢) for at se om de kunne knække koden, og første svar var en vinder!

    Det viste sig at være “If Tomorrow Comes” (Listetyv På Høje Hæle), en miniserie i 3 afsnit fra '86, baseret på Sidney Sheldons roman af samme navn. Og hovedpersonen er en kvinde, så jeg var lidt off i hukommelsen 😅

    Har nu fået den hjem fra biblioteket og er i gang med at se den. Pure 80’er guld! Tjek lige den her episke temamelodi! ❤️

    Fik desuden set Barbie i går aftes, og den kan varmt anbefales 😃👌

    • Underbroen@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      6 months ago

      Haha damn det er 80er på den store klinge; vild titel melodi! Lyder som en blanding af Fame titel melodien og et eller andet ubeskriveligt hit fra perioden.

      • renard_roux@beehaw.org
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        edit-2
        6 months ago

        Det er 80’er-seriernes svar på Den Brune Muskel! 😅

        Det er som at se en Danielle Steele filmatisering, bare med hustling, juveltyveri, prison escapes, mafia og romance (OK den sidste er der vist også hos Danielle…). ❤️👌

  • EvilCartyen@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    0
    ·
    6 months ago

    Jeg har kastet mig over Read Dead Redemption 2 - først på Steam Deck, men siden på PC da jeg ikke kunne forliges med at bruge controller til det…

    • cute_astronaut@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      6 months ago

      Jeg har sjovt nok spillet Red Dead Redemption 2 i det sidste stykke tid på PS5, jeg havde også hørt at historien skulle være rigtig god, men jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg blev aldrig rigtig grebet af den, jeg havde nogen dage hvor jeg tænkte at jeg jo hellere måtte se at komme videre med at spille det.

    • President_Pyrus@feddit.dkM
      link
      fedilink
      arrow-up
      0
      ·
      6 months ago

      Jeg købte det på tilbud på steam for et par uger siden og skal også snart i gang med at spille det. Historien skulle være virkelig god!

      • EvilCartyen@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        0
        ·
        6 months ago

        Jeg synes den er fin nok, men jeg spiller sjældent spil for historiens skyld. Havde været fint tilfreds med at det bare var en open world cowboy-sim. Jeg har også spillet hundredevis af timers Skyrim men har ikke været i nærheden af at gennemføre historien…

        • President_Pyrus@feddit.dkM
          link
          fedilink
          arrow-up
          1
          ·
          6 months ago

          Jeg foretrækker at have en film eller en youtubevideo kørende mens jeg spiller, så det er også sjældent at jeg spiller spil med dybere historier i. Det forstyrrer oplevelsen en del hvis man skal forholde sig til dialog fra spillet samtidig med dialog fra filmen. Det sidste halve års tid har jeg dog alligevel spillet Assassin’s Creed Black Flag og Odyssey, og jeg har også af og til taget et par missioner i GTA V.