I love how the text seems to be right from the time where the symbol was already abstract, but it was still used as an et ligature instead of a standalone symbol
I love how the text seems to be right from the time where the symbol was already abstract, but it was still used as an et ligature instead of a standalone symbol
Die normale Verspätung wird doch auch nicht mit der Zahl der Reisenden multipliziert
Natürlich kannst du das alles nicht super akkurat mit einer einzigen Zahl beschreiben, aber das gilt ja auch für den ganzen Rest der Statistik.
Man könnte alles besser machen: Zumindest für die Leute die mit einem normalen Ticket unterwegs sind weiß man tatsächlich wer von wo wohin will, und damit kann man tatsächliche Mindestverspätung in Personenminuten ausrechnen, und das berücksichtigt automatisch ausgefallene Züge.
Und ausgefallene Züge gar nicht zu berücksichtigen ist auf jeden Fall problematisch, weil man dann Anreize hat einen verspäteten Zug eine Station früher umdrehen zu lassen um die Statistik schöner zu machen, und ich ewig warten muss
deleted by creator
So viel wie es dauert bis der nächste Zug der gleichen Sorte kommt
Zumindest für den der frustriert am Bahnhof stehen und warten muss
I feel like Toph should be the other way around
The problem with GPUs is that they use simd for parallelism, so the shader cores execute multiple threads in lockstep. This is only really fast if there are a huge number of threads that all do essentially the exact same thing, which is the case for shading pixels and doing machine learning stuff and lots of other things, but running minetest this way might be very difficult.
Most game engines are fastest when parallelized to a number of cpu threads, where branches in one thread won’t stall all the others
I think this is called aposiopesis
Note that it speaks of the “official version” in the next sentence, which seems to me like there will be inofficial versions which requires a more permissive license
But we’ll see
deleted by creator
Yeah, that’s confusing to read. A hashset can only contain at most one of each cheese kind, in c++20 you can write inventory.contains(cheeseName)
, before that you had to use .count
or inventory.find(cheeseName) != inventory.end()
or something like that
Exactly, raw pointers are very rarely the way to go
Noo! There will never be another like him :(
Das geht für ale normalen Zahlen
Well, that happens sometimes
I’m not using logic in this case, you are just being insincere. Let me know when you bother to try to understand anything I or the authors of your holy textbooks wrote.
Apparently you can’t read either textbooks or wikipedia and understand it.
Also, wait, you’re just a tutor and not actually a teacher? Being wrong about some incredibly basic thing in your field is one thing, but lying about that is just disrespectful, especially since you drop that in basically every sentence.
We’ve been at this point, I’m not going to explain this again. But you weren’t able to read a single sentence of a wikipedia article without me handfeeding it to you, so I guess I shouldn’t be surprised. I’m sorry for your students.
Das ist meiner Meinung nach auch ein wichtiger Gedanke, aber was ich meinte ist dass das in der aktuellen Statistik ja auch nicht betrachtet wird: Ein überfüllter Zug wird genauso gewertet wie ein fast leerer, wie viele Fahrgäste eine Verspätung betrifft ist egal.
(Ich habe noch mal nachgeschaut, und die Bahn hat tatsächlich Januar 2024 erstmalig eine “Reisendenpünktlichkeit” veröffentlicht - wie viel % der Reisenden pünktlich am Ziel ankommen. Auf jeden Fall ein Schritt in die Richtige Richtung, finde ich)
Wenn eine Station früher umdrehen den Zeitplan rettet, sollte man das natürlich auch machen, aber man sollte eben nicht unter den Tisch fallen lassen dass man am ausgelassenen Bahnhof Wartezeit erzeugt
Ich war schon lange nicht mehr an einem Bahnhof wo es nur eine einzelne Verspätung gab und wo nicht ohnehin schon die Hölle los war, leider