Det er mandag, mine bekendte. Inspireret af https://feddit.dk/post/257712

På hedengangne dailyrush havde vi et par populære tråde, en hvor man kunne skrive, hvad man lige havde set af film og serier, og en anden med hvad man lige havde læst, og endnu en til spil man lige havde spillet.

Én ugentlig tråd med titlen “jeg har lige læst/set/spillet/hørt”, og så kunne man ellers give sin uforbeholdne mening om alt fra film og spil til podcasts og bøger.

Denne stickytråd oprettes automatisk af botten hver mandag kl. 7, hvis intet er forkert. Eventuelle ændringer kan forkomme.

  • Cheesebaron@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    4 months ago

    Fik set Dune Part 2 i biffen i Lørdags. Den er god, og synes den følger bogen ret godt. Der var godt nok mange mennesker der var inde at se den i Cinemaxx på Fisketorvet. Havde et par venner med som ikke havde læst nogle af bøgerne som også synes den var god, men sagde den endte ret åbent og de havde mange spørgsmål. Men mon ikke der kommer en filmatisering af anden bog?

  • SorteKanin@feddit.dkM
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    edit-2
    4 months ago

    Har været syg. Jeg brugte lejligheden til at få set Cowboy Bebop. Meget god anime vil jeg sige med et meget fedt… “aesthetic”, af mangel af bedre ord. Vildt god introsekvens og interessante/sjove karakterer. Og så er de engelske stemmer faktisk gode!

    • letraset@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      4 months ago

      Elsker Cowboy Bebop. Den er så fed, og især æstetikken er noget der virkelig tiltaler mig, af en eller anden årsag.

      Jeg vil ikke anbefale Cowboy Bebop live-action filmen der udkom for nogle år siden. Den brød jeg mig ikke så meget om, men her i tråden kan jeg jo så lære, at der er en tidligere animeret spillefilm, som jeg ikke har fået set. Den bliver straks tilføjet til min liste (:

    • Cheesebaron@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      4 months ago

      Det er en fed serie! Så den med Japanske stemmer mange år tilbage.

      Stemningen er sådan lidt space cowboy agtig, måske lidt ala Firefly serien. Jeg er vild med genren og ville ønske der var mere af den slags.

      Filmen Cowboy Beebop Knockin’ on heavens door er også meget fin :)

        • SorteKanin@feddit.dkM
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          4 months ago

          Ja jeg var ret ked af slutningen. Jeg elsker glade slutninger så jeg var lidt skuffet men det er okay.

      • SorteKanin@feddit.dkM
        link
        fedilink
        arrow-up
        2
        ·
        4 months ago

        Jeg fik også set filmen og den er på mange måder jo bare en ekstra lang episode så ja, det er bare en bonus oveni :)

  • HejMedDig@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    edit-2
    4 months ago

    For en gangs skyld har jeg læst noget

    Cory Doctorow: Red team blues

    Ikke den store fan af den. Jeg plejer godt at kunne lide hans bøger, men denne her synes jeg virker lidt mindre gennemført end de plejer.

    Hans Young Adult scifi som Little Brother serien er klart bedre, eller Walkaway som også kan anbefales

  • President_Pyrus@feddit.dkM
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    4 months ago

    Inspireret af opslaget om Anders And blade for et par dage siden er planen at jeg skal have læst Her er dit liv, Joakim igen. Det er simpelthen så hyggelig en historie :)

  • farsinuce@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    4 months ago

    Konen og jeg er blevet færdige med første sæson af Blue Eye Samurai på Netflix. Den var flot og god. Elsker animationen.

  • cute_astronaut@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    4 months ago

    Jeg er mere eller mindre blevet færdig med Hogwarts Legacy, hen mod slutningen med en controller der virker, det var en lidt anderledes fornemmelse, men et udmærket spil.

    Ellers har jeg, inspireret af en tråd herinde, ønsket mig Jakob Martins Strids Den Fantastiske Bus i julegave, den har været i restordre indtil nu, så nu hvor jeg endelig har fået den er planen at jeg vil gribe mig stuens bedste stol og sidde med et godt glas whisky og så læse i den.

  • letraset@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    4 months ago

    Jeg er begyndt at se Badehotellet (aka Seaside Hotel), som jeg aldrig har hørt om før. Den blev anbefalet af nogle udenlandske venner, som havde set en del sæsoner, og synes den er nem at se, og at skuespillerne gjorde det godt.

    Indtil videre har jeg afsnit et under vesten, og nem at se, det er den i hvert fald.

    Bliver den bedre hen af vejen?

    • Kimusan@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      4 months ago

      Det er karikeret og ulideligt at se på i min verden. Det er som om de ikke kunne bestemme sig for om det skulle være fald på halen komedie eller historisk skildring, så de tog det værste fra begge genrer

      • letraset@feddit.dk
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        4 months ago

        Tak for den vinkel, det var lidt det indtryk jeg fik, af første afsnit… Vi har ikke set andet afsnit endnu, og det kan godt være vi aldrig kommer videre.