Vi har et gammelt hus - og det er fyldt med nogle sære installationer som jeg antager er en form for lysdæmper, en slags potentiometer.

Kan jeg slippe af med dem? Hvad kan jeg evt. skifte dem ud med? Vi har ikke brug for den type lysdæmpere, og vil helst bare udskifte dem med en alm. stikkontakt af en art, men jeg er usikker på hvordan og om vi må.

  • Klorofyl@feddit.dkM
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    4 months ago

    Jeg prøver også gerne at give en kort lektion om korrespondance senere haha.

    I min verden er korrespondance mere magi end teknik. Hehe. En kort lektion er meget velkommen ;)

    • jjffnn@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      4 months ago

      Det kan være jeg bare skal lave min egen post med en kort forklaring af korrespondance, så kan alle få den på samme tid.
      Men det lort har også givet mig hovedpine da jeg var lærling, so i don’t blame you.
      Teorien er ikke så gal men når man så står med 3 huller i væggen, og 5 ens sorte ledninger i hver, så får man lyst til at græde. 😂

      • EvilCartyen@feddit.dk
        cake
        OP
        link
        fedilink
        arrow-up
        4
        ·
        edit-2
        4 months ago

        Teorien er ikke så gal men når man så står med 3 huller i væggen, og 5 ens sorte ledninger i hver, så får man lyst til at græde.

        Vent, har du været hjemme ved mig?!?

        Edit: Sådan en post ville være super, jeg lover dig at den ville tiltrække trafik også. Hvad jeg ikke har læst af gamle tråde på diverse fora under min research…

        • jjffnn@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          3
          ·
          4 months ago

          Jeg tror godt jeg kender de fora du snakker om, jeg brugte dem hver gang jeg lavede korrespondance for en kunde fordi jeg havde glemt hvordan man gjorde.

          • EvilCartyen@feddit.dk
            cake
            OP
            link
            fedilink
            arrow-up
            3
            ·
            4 months ago

            Jeg har en gang hvor jeg kan tænde og slukke lamperne 3 steder. Håber det er nemt at skifte dem når den tid kommer, bare ledning til ledning. Heldigvis er det nogle nyere komponenter end i resten af huset.

            • jjffnn@feddit.dk
              link
              fedilink
              arrow-up
              4
              ·
              4 months ago

              Det er heldigvis nemt nok når man skifter en til en. Så længe man holder virkelig godt øje med at samle de rigtige ledninger sammen igen, så er det ingen sag at gøre.