Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der snakkes om alt og intet.

Engang i fremtiden oprettes denne stickytråd automatisk af botten hver fredag kl. 7.

    • SorteKanin@feddit.dkM
      link
      fedilink
      arrow-up
      7
      ·
      1 month ago

      Aww den ræveunge er mega nuttet.

      Hvordan redigerer du de her videoer? Jeg tænker med mængden du cykler må du da have timevis af optagelser, er det ikke besværligt at kigge det hele igennem? Eller foregår det på en anden måde?

      • bstix@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        2
        ·
        1 month ago

        Nu er jeg ikke OP, men en nem og billig måde at finde de gode steder i en meget lang optagelse af f.eks. sport, hvor man ikke ønsker at stoppe optagelsen, er simpelthen at markere det med hånden foran kameraet. Når du så skal redigere, så kan du klippe alle de steder hvor der er en hånd foran kameraet.

    • Underbroen@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      1 month ago

      Altså jeg ved godt at fasanen i sin tid blev importeret netop fordi den ikke var for klog og er gumpetung nok til, at småfulde adelige kan ramme den på jagt, men damn det er en dum fugl. Den beder jo næsten om at blive middagsmad. Og helt enig med bobslaede, en enormt nuttet lille ræv!

  • TDCN@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    7
    ·
    1 month ago

    Toilettet i mit nye hus er totalt tilkalket så det kan næsten ikke skylle ud. Har boet her i to uger nu og har snart gjort alt for at forsøge at afkalke det men det hjælper ikke. Det er et væghængt toilet og det sidste og eneste jeg ikke kan komme til at afkalke ordentligt er skyllerøret mellem cisternen og wc’et. Har forsøgt med koncentreret toiletrens og da det ikke virkede har jeg derefter brugt kogende vand og eddikesyre. Proppen i cisternen er taget ud så det kan få lov at virke direkte i skyllerøret. Alt andet i cisternen er afkalket. Der er stadig kalk hvor vandet løber ned i kummen som jeg har prøvet at skrabe væk og ladet trække i store mængder afkalknings wc-rens, men det er så tykt at det er svært at få ordenligt væk.

    Jeg giver snart op. Det næste bliver nok et opkald til en vvs’er eller et nyt toilet… Suk…

    • HejMedDig@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      1 month ago

      Jeg har haft samme problem. Hvis du har mod på det, så afmonter toilettet fra væggen, det er ikke mere end et par møtrikker som skal løsnes, og en siliconefuge der skal skæres op. Husk at lukke for vandet og tøm cisternen inden du fjerner toilettet. Fra bagsiden af toilettet var det nemt at få fjernet al kalken og det virkede som nyt igen. Derefter er det bare at skrue det op igen, og lav en ny fuge

  • bobslaede@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    1 month ago

    Min bil begyndte at brokke sig over fejl på hjælpesystemerne i går 🙄. Lidt kedeligt når der ikke er lang tid til sommerferie og kørsel igennem Europa.

      • SorteKanin@feddit.dkM
        link
        fedilink
        arrow-up
        5
        ·
        1 month ago

        Ligesom den gamle joke:

        Hvad gør Bill Gates hvis hans bil ikke virker? Lukker alle vinduer og genstarter.

      • bobslaede@feddit.dk
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        4
        ·
        1 month ago

        Ja :( Det er ikke problemet denne gang. Nok en ny radar eller sådan noget. Der er heldigvis stadig garanti på :)

    • SorteKanin@feddit.dkM
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      1 month ago

      Hvor skal i hen? Holder i stop på vejen? Jeg har af og til overvejet at tage på bilferie og køre rigtig langt men synes bare det tager så lang tid. Man skal køre ret længe bare for at komme ud af Danmark!

      • bobslaede@feddit.dk
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        4
        ·
        1 month ago

        Vi gør lidt stop på vejen til destinationen, og også gerne på vej hjem.
        Sidste sommer gik turen til Wien, Budapest, campingplads i Kroatien, og så Østrig på vej hjem.
        Vi kører typisk 2-3 timer ad gangen, så stopper vi 10-15 minutter for at lade op, og lige strække benene, og så videre igen.
        Vi startede om eftermiddagen hjemme fra Jylland. Der har vi meget strøm på, så kører vi måske 4 timer, stopper og lader op og får aftensmad. Derefter kører vi 2-3 timer, og så skal teenagerne på bagsædet begynde at slukke for deres grej.
        Næste morgen var vi i Wien. Der blev vi et par dage, og fik set lidt. Så kørte vi videre til Budapest om formiddagen, og var fremme hen ad eftermiddagen. Der blev vi også et par dage. Så kørte vi til campingplads hvor vi havde lejet en hytte. Her blev vi en uge og nød vejret og hvad der ellers lige var i nærheden.
        På turen hjem stoppede vi en overnatning i de østrigske bjerge. Så smukt, og noget helt andet klima. Det var dejligt. Til sidst gik den bare direkte hjem. På turen hjem skal vi bare lande med meget lidt strøm på, så der kan vi nemt skippe den sidste opladning.

        I år går den nok over Holland og så ned i Frankrig et sted.

          • bobslaede@feddit.dk
            link
            fedilink
            dansk
            arrow-up
            3
            ·
            1 month ago

            Jeg tror det næsten må være 4. eller 5. gang vi gør det med elbil :) Det er lige til

            • SorteKanin@feddit.dkM
              link
              fedilink
              arrow-up
              3
              ·
              1 month ago

              Hvordan finder i ud af hvor i kan stoppe og lade op? Jeg tror måske det er et større problem end det egentlig er.

              • bobslaede@feddit.dk
                link
                fedilink
                dansk
                arrow-up
                3
                ·
                1 month ago

                Jeg planlægger sådan løst hjemmefra med abetterrouteplanner.com men når vi så kører så lader jeg bilen om at finde en oplader. Når vi stopper for at lade op, tjekker jeg gerne det næste forventede stop på vejen, og hvad der findes før og efter. Når vi så kører så kan jeg altid vælge at køre lidt hurtigere, men ikke så langt, eller hvis der er vejarbejde eller kø (så bruger vi ikke så meget strøm), så kan jeg springe et stop over, og have en god idé om hvor langt der er til næste ladestation.
                Hvis vi har tegnet et abonnement, så filtrerer jeg efter dem på ruten. Det kan nogen gange godt svare sig at tegne et abonnement, hvis vi skal lade rigtig meget ude.

  • DaKoTa@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    1 month ago

    Jeg var oppe at slås med en jysk hest og tabte. Nogle sting senere og en meters blåt mærke er jeg langsomt ved at komme op igen. Jeg kan ikke anbefale det