Hur lĂ€nge har det varit “Ny kvalitet”? Är det lĂ„dan eller pizzan som avses?

  • ludw@lemmy.worldOP
    link
    fedilink
    arrow-up
    9
    ·
    1 year ago

    Och varför stĂ„r det “Bon appetit” pĂ„ franska (fast utan Ă©)? Pizza Ă€r vĂ€l mer förknippat med Italien?

  • SgtAStrawberry@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    1 year ago

    Tror inte det. Jag tror stÀllet vi gÄr till kör med en likande men det stÄr bara pizza pÄ den, kanske nÄgot mer. Men jag har vÀll inte ricktigt laggt det pÄ minnet sÄ mycket.

  • Iceman@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    1 year ago

    Standard lĂ„dan! Ny kvalitet gĂ€ller kartongen, men har inte sparat nĂ„gra gammla, sĂ„ kan inte gemföra 😔

  • jugalator@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    1 year ago

    Jag Ă€lskar ”ny kvalitet” som en tjĂ€nst till pizzabagarna utan att kartongtillverkaren vet vad fan det ska vara till för pizza eller stĂ€lle.

  • no banana @lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    edit-2
    1 year ago

    NÀ vi har nÄgon kvinna som dansar med en pizza, eller helt omÀrkta lÄdor, eller en med en pizza pÄ. Det verkar bero lite pÄ veckan.

  • designated_fridge@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Är det inte lite intressant hur dessa pizzerior inte Ă€r en franchise?

    Jag menar, tÀnk om alla dessa pizzerior som heter Milano, Napoli, Kentas Pizza, etc. alla hade hetat samma sak.

    De har ju i mÄngt och mycket samma feel, samma erbjudande, samma kvalitet, osv.

    KĂ€nns som en missed opportunity att inte ha byggt ett band runt detta.

    • Swedneck
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      10 months ago

      Fast de Ă€r vĂ€l i princip en franchise, vet iaf att typ alla pizzerior runt omkring hĂ€r (inklusive andra stĂ€der) Ă€gs av samma slĂ€kt. Faktiskt rĂ€tt jĂ€vla spĂ€nnande hur pizzeriorna fungerar som en dynasti och ser till att barnen alltid har ett jobb som fallback om det skiter sig, önskar en sjĂ€lv hade det